Mitől működik egy logó?

„A logó egy cég, szervezet, áru vagy szolgáltatás azonosítására szolgáló egyedi, jól felismerhető jel. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés, az egyértelmű jelölés megkönnyíti a tájékozódást a piac szereplői között. ” (Wikipedia)

5 alapfeltétel amitől egy logó hatékonyan működik.  A logó legyen:

  1. egyszerű
  2. emlékezetes
  3. időtálló
  4. rugalmasan változtatható
  5. egyedi
  • egyszerű

    A logó egyszerűsége segít abban, hogy könnyen felismerhető és beazonosítható legyen! A logó tartalmazzon valami egyedit, anélkül, hogy túlzásokba esne.
  • emlékezetes

    Legyen a logóban valami „bevésődő”, ez teszi egyedivé és emlékezetessé is, valami kölünleges, ami megragadja az ember figyelmét…
  • időtálló

    Fontos, hogy a logó kiállja az idő próbáját! Ebben szintén segít az egyszerúsége, viszont próbáljuk meg elkerülni a logo tervezésben felbukkanó divatos trendeket, amik olyan gyorsan el is illannak, mint jöttek, hogy a logónk kisebb ráncfelvarrásokkal hosszú időn keresztül elláthassa feladatát! pl.: BMW, Coca-Cola
  • rugalmasan változtatható

    Egy jó logó fekete-fehérben is érvényesül! Könnyen változtathatók rajta részletek, pl. a ráncfelvarrásnál úgy, hogy a logó továbbra is a képviselt márkáját idézze. Mutasson jól minden média felületen.
  • egyedi

    A logónak helyt kell állnia a logók tömegében, legyen felismerhető egy szempillantás alatt, ki kell tünnie a formájával, típusával, színével vagy ezek kombinációjával. Persze minezek eléréséhez nagyon komoly marketing munkára is szükség van! A logó tulajdonképpen eennek a munkának a része.