Mi a landing page lényege és hogy működik?

A landing page (vagy érkezési oldal) egy online marketing eszköz, az a weboldal, ahova a látogató egy hirdetési linkre kattintva először megérkezik. Egy kampánnyal, hidetésekkel a landing page-re irányítjuk a forgalmat, ahol a látogatót arra ösztönözzük, hogy iratkozzon fel a hírlevelünkre, vásárolja meg termékünket, vagy vegye igénybe szolgáltatásunkat. Ez egy tematikus oldal, ami egy termék- vagy szolgáltatásajánlatot mutat be egy kicsit részletesebben, valószínűleg egy akcióval egybekötve…

Egy jó landing page megsokszorozhatja egy jól összerakott hirdetés eredményességét konverzióját, de sajnos el is ronthatja a végeredményt, amennyiben nem tudja megragadni az ide érkező látogató figyelmét.

A jó landing page egy egyetlen oldalból álló átlátható és informatív weboldal. Célja, hogy a látogató a lefelé görgetéssel újabb és újabb infókkal és érvekkel találkozzon amik egyre jobban beavatják, felkeltik az érdeklődését, bizalmat építenek és a vásárlás felé terelik.

Fontos, hogy amikor az oldal megnyílik a látogató figyelmét rögtön az első pillantásra megragadja a látvány, a megjelenő szlogen világos egyértelmű információt közöljön illetve az alatta vagy mellette cselekvésre hívó kattintható gomb pl. „érdekel” „most vásárolok” stb. tovább terelje a figyelmet a bővebb információk és a vásárlásra ösztönző érvek felé.