Mitől lesz “jó” a honlapod?

Rólad, a vállalkozásodról alkotott vélemény kialakításában fontos szerepe van a honlapodnak. A honlapod közvetít mindent, amit a potenciális vásárlóiddal közölni akarsz, ami miatt emlékezni fognak a vállalkozásodra. Ha már egy kicsit is jártas vagy az üzleti életben, akkor nincs ebben számodra semmi új.

A sikeres vállalkozások folyamatosan próbálják javítani a weboldalaik minőségét, hogy minél jobban kielégíthessék felhasználóik igényeit. Általában az emberek azért látogatnak a weboldaladra, mert keresnek valamit. Bizonyos akarsz lenni, hogy gyorsan és könnyen megtalálják, amit keresnek. Rendelkezhetsz a legcsodálatosabb üzleti modellel, és kiváló ügyfélszolgálattal, de egy gyatrán működő weboldallal jelentős üzleti lehetőségeket szalaszthatsz el, és a látogató csalódottan hagyhatja el az oldalad.

A honlapok minősége egyre fontosabb, már a konkurenseidnek is csodálatos weboldalaik vannak. Ha játékban akarsz maradni a te honlapodnak is meg meg kell ütnie a lécet, sőt inkább túl kell szárnyalnia, hogy oldalad látogatói könnyen böngészhessenek termékeid vagy szolgáltatásaid között, könnyen és gyorsan vásárolhassanak, gyorsan és hatékonyan kommunikálhassanak vállalkozásoddal.

Mitől is lesz jó egy weboldal?

Egy jó honlap design eléri, hogy a látogatók több időt töltsenek az oldalon, megismerkedve a kínált termékeddel vagy szolgáltatásoddal, hogy felkeltsék az érdeklődését és vásárlásra ösztönözzék.

BEMUTATKOZÁS

mitol lesz jo a honlapod

Minden weboldal legfontosabb feladata, hogy magára vonzza a tekintetet, felkeltse a látogató érdeklődését. Ezért fontos, hogy mindössze pár pillanat alatt megkapja a választ 3 általános kérdésre, ami minden honlapra érkezéskor felmerül benne:

  1. Ki vagy te, mi a vállalkozásod, terméked vagy szolgáltatásod?
  2. Mit csinálsz, mit tesz a céged, terméked vagy szolgáltatásod a felhasználóért?
  3. Miért vagy te jobb, mint a versenytársaid, miért téged válasszon?

Ha biztosítod, hogy ezekre a kérdésekre gyorsan és könnyen kapjon választ, segítesz a látogatóidnak megérteni, hogy miről szól a vállalkozásod és ezzel felépíted azt a bizalmi kapcsolatot, amire szükség van, ahhoz, hogy az oldaladról vásároljanak!

Sokan rövid szlogeneket használnak a nevük (logójuk) után, ami kiemeli a termékük vagy szolgáltatásuk egyik jellemző és meghatározó tulajdonságát és ami a logóhoz hasonlóan egyediségét növeli. ( pl.: masculan® …a biztonságos szerelem záloga)

LETISZTULT, RESZPONZÍV DESIGN

Ma már alapkövetelmény a reszponzív, azaz “mobilbarát”  design, hiszen a webet egyre többen mobiltelefonjukról keresik fel. A mobil mindig kéznél van, ha eszünkbe jut valami, annak azonnal utána tudunk nézni. A reszponzív design elterjedését a Google is meggyorsította miután 2015 áprilisában elkezdte “nem mobilbaráttá” minősíteni azokat a weboldalakat, és a keresőben hátrébb sorolni, amelyeket nem lehetett ugyanolyan jól használni bármely eszközön (mobil, tablet, asztali gép).

INTERAKTÍV ÉS EMLÉKEZETES

Tedd emlékezetessé a honlapod! Legyen benne egy kis játék , animáció, amire a látogató könnyebben visszaemlékezik.

Fontos, hogy a felhasznált képanyag jó minőségű legyen! Ma már sok jó fotóhoz és videóhoz hozzá lehet jutni akár ingyen is (saját felhasználású, de akár kereskedelmi felhasználású licenccel). A legjobb a ha saját készítésű jó minőségű képeket használsz.

EGYSZERŰ, LOGIKUS NAVIGÁCIÓ

A böngészés az oldaladon legyen egyszerű és a navigáció felépítése logikus. A menü elemei legyenek könnyen megkülönböztethetőek és vizuális elemek, színek, kontrasztok árnyékolások segítsék az eligazodást. Egy jó honlapon a látogató könnyen navigál a honlap oldalai és témái között, a jó design szinte végig vezeti az oldal elemeinek felfedezésén.

AKCIÓ JÓKOR, JÓ HELYEN

Ahhoz, hogy az oldalunkra látogatókat az általunk kívánt irányba “terelgessük” fontos, hogy ú.n. “call-to-action” (CTA) azaz cselekvésre, akcióra késztető gombokat, felhívásokat (pl. “FELIRATKOZOM”, “VÁSÁRLÁS MOST”) helyezzünk el az oldalunk megfelelő helyein. Minden weboldalnak az a célja, hogy az oldalra látogató figyelmét felkeltse, majd érdeklődését fenntartva végig vezesse őt, megadva a szükséges információkat, ami a bizalmat felépítve valamilyen elköteleződéshez vezeti őt, pl. megadja email címét, amin a későbbiekben elérhetjük, vagy ajánlatot kér, vagy vásárol.

 

LEGYÉL ÉSSZERŰEN TRENDI

Nem is olyan rég a webdesign világa még elég statikus és szimmetrikus volt, de ahogy a technológia is fejlődött a dizájnerek is egyre merészebbek, kreatívabbak lettek.

Mostanában épp a minimalista stílus számít trendinek, és előfordul, hogy amikor megnyitsz egy oldalt csak egy képet és pár soros szöveget és egy akció gombot látsz. Így biztos nem kalandozik el a figyelmed másfelé, hanem mint egy idegenvezetőt lépésenként követed a honlap felfedezési útvonalát.

A figyelem felkeltésére szolgálnak az animációk is, amik érdekessé, interaktívvá, színessé és mozgalmassá teszik az oldalt. Fontos, hogy ne vigyük túlzásba az animációk használatát sem, hiszen ha minden csúszik, kúszik, pörög, forog és ugrál végül idegesítővé válik, beleszédülünk és az ellenkezőjét éri el annak, mint ami a szándékunk volt. A figyelem nem a lényegre, termékünkre, szolgáltatásunkra , vállalkozásunkra fog terelődni.

A figyelem irányításában újabban szerepet kap az aszimmetria is. Aszimmetrikusan elhelyezett képek szövegtömbök jobban odavonzzák a tekintetet, mint a hagyományosan megszokott szimmetrikus elemek.

Pl. a slack oldala egyszerű egy informatív szlogennel, aszimmetrikus elrendezéssel nincs felesleges animáció vagy  dekoráció, amim elvonhatná a figyelmet. Nézd meg! slack.com